maanantai 9. heinäkuuta 2012

DIY Hiusdonitsi

Rupesin tässä yks päivä miettimään, että mahtuiskohan tonne mun nutturan juureen hiusdonitsi. Päätin kokeilla, ja sitä varten valmistin semmosen ite.
Tein donitsin vanhasta pitsisukasta (älkää huolehtiko, pesty on) ja leikkasin siitä aluksi jalkaosan pois, jolloin jäljelle jäi vaan varsi. 
 Varsi vaikutti kuitenkin liian isolta mahtuakseni nutturan alle, joten kavensin sitä vähän ompelukoneella. Sitten käänsin sen oikein päin ja tungin täyteen vanua.
Lopuksi ompelin putkilon ympyräksi ja hiusdonitsi on valmis! 

Nuttura ilman hiusdonitsia...
... Ja hiusdonitsin kanssa! Nutturan täytteenä se toimi oikein hyvin, kyllä sen huomaa, että se on reilusti isompi kuin aiemmin. Oon tosi ilonen, että mun nuttura ei enää näytä minikokoiselta väkerrykseltä päälaella. Ja sitten kun mun hiukset kasvaa vähän lisäpituutta, teen toisen, vielä isomman donitsin, ja saan vielä isomman nutturan! 

Mulla on muuten aika suuri ongelma, jonka ratkaisemiseen tarvisin teidän viisaita aivojanne. Mun bloggerin kuvienlatauskiintiö  alkaa olla täynnä, hyvä kun sain ees nää kuvat ladattua. Oon poistellutkin jo kaikkia turhia kuvia, mitä ei esiinny mun blogissa. Osan tosin poistin vahingossa, joten älkää ihmetelkö mustia kuvapaikkoja, koitan kyllä korjata ne ajan mittaan. Mutta nyt huomio kaikki tekniikkanerot, vinkatkaa joku hyvä kuvanmuokkausohjelma, jolla kuvat saa supistettua tiedostomuodoltaan mahdollisimman pieneen tilaan, jotta voin muokata kaikki 777 kuvaa minikokoisiksi ja latauskiintiiön tulee lisää tilaa. Joten auttakaapas, sillä tuskin tahdotte mun blogista jatkossa kuvatonta. Ainakaan mä en toivo sitä!

15 kommenttia:

  1. Ihan paintillahan saa pienennettyä myöskin kuvien kokoja, ei tosin aina kovinkaan hyvä laatuisesti. :c Gimpillä saa myös sekä photoshopeilla, mutta ne nyt on maksullisia. Ja tietenkin jos sulla on windows käyttiksenä, niin kun lataat kuvat koneelle, voit mm. windows liven valokuvavalikoimalla tms. rajata kuvia, jolloin niistä tulee pienemmän kokoisia. Myös kameroiden asetuksista saa pienennettyä kuvakokoja.

    Hyvä muuten toi hiusdonitsi idea! :D

    VastaaPoista
  2. ihana idea tehdä itse hiusdonitsi ja siitä tuli hieno ! :3

    > http://wearetheworldtoday.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ja samalla säästy ne 3,90, jonka semmonen maksaa Glitterissä:)

      Poista
  3. Kannattaa pienentää kuvankokoa kamerasta. Lisäksi Photoscapella saa pienennettyä kuvan kokoa, ja kuvat säilyy myös tosi hyvän laatuisina. Voi kun mäkin haluaisin tuollaisen ihanan pitsisen hiusdonitsin. ♥.♥

    VastaaPoista
  4. Gimp on ilmanen ja osottautunut aika käteväksi ja monipuoliseksi ohjelmaksi kuvanmuokkauksessa ainakin mun laiselle amatöörille. Sen saa suomenkielisenä, se on helppokäyttöinen ja kuten sanottu, monipuolinen. Täältä löytyy latauslinkki ja kaikkea mahdollista ohjehärpäkettä ohjelmasta: http://opigimp.gimp-suomi.org/

    Ps. Ovela ja tyylikäs pitsihiusdonitsi! :D

    VastaaPoista
  5. voi mä kadehdin todella sun taitoja käyttää ompelukonetta (;
    oon alkanu seurailemaan sun blogia tosissan, jo parin kuukauden ajan, ja tosi upea !! tuo hiusdonitsi on ovela idea (; !


    sinisellataivaalla.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, sain idean itseasiasa mun kaverilta, joka oli kans tehny sukasta hiusdonitsin:D Ja ei mun ompelutaidot mitään ihmeellisiä oo, aika moni pystyis ompelemaan yhtä hyvin ja paremminkin, jos vaan uskaltais aloittaa:)

      Poista
  6. ihana idea tehä ite hiusdonitsi c: ja tosi hieno tuli !

    VastaaPoista
  7. Mä pienennän kuvia picmonkeyllä, jotta saan kaikki mahtumaan uuteen ihanaan Angry Birds muistitikkuuni xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama täällä, mietin vaan oisko joku parempikin keino:)

      Poista
  8. hieno nuttura, ite en ees osaa käyttää hiusdonitsia *punastus*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, se on kyllä aika helppoa:D Teet ensin vaan ponnarin ja sitten tunget sen donitsin siihen juureen. Sitten vaan hiukset sen päälle, ja pidikkeeksi juureen ohut ponnari ja/tai pinnejä. Ja jos et tosta tajunnu, niin Glitterin sivuilla on aika hyvät, kuvalliset ohjeet:)

      Poista
  9. Ihana toi hiusdonitsi! kätevästihän sen itekki saa tehtyä näköjään. :D
    käy kurkkaa munkin blogi ja saa kommata... :3
    http://milla-mycherie.blogspot.fi/

    VastaaPoista