lauantai 5. toukokuuta 2012

Cosplay

Olin tänään Tampere Kupliissa, missä oli tietenkin perinteitä noudattaen cosplay-tapahtuma. Oon ollut siellä aikasempinakin vuosina, mutta vasta tänä vuonna näin vähän vaivaa ulkonäön suhteen. Valmistin jonkinnäkösen asun, hankin tekoripset ja laitoin itteni girlygirly-tyyliin.


 Ennen ja jälkeen kuvat, Miss Eyeluren tekoripset jotenkin pidemmät kuin mun omat? Voin kyllä sanoo, että kiinnitys kusee tossa kuvassa. Laitoin ensimmäistä kertaa ikinä itelleni tekoripset, joten en oikein osannut tehdä sitä kunnolla:D Myöhemmin sain ne paremmin, mutta kyllä ne päivän mittaan lähti repsottamaan. Liimattavat tekoripset ois varmaan olleet paremmat, sillä näissä oli valmiina liimapinta. Ensin ne jäi liimasta kiinni pakettiin, sitten pinsetteihin. En voinut ees testata pituutta, tai muuten ne ois jääneet ennen aikojaan kiinni mun silmiin. Ja sitten kun sain ne paikoilleen, kulmista liima oli liian kulunutta, eikä kiinnittynyt enää kunnolla...  Lisäksi unohin ostaa eyelinerin, joten lopputulos ei näyttänyt niin hyvältä kuin olis voinut.

 Ompelin itselleni röyhelöhameen ja puhvihihapaidan. Hame onnistui tosi hyvin, mutta paidasta tuli vähän liian iso. Tekstiilikässän kokomittauksiin ja pelkkään rinnanympärykseen katsominen ei näköjään pidä luottaa, paidasta tuli vähän liian löysä ja hartioista liian iso. Mutta onneksi kankaat ei olleet kalliita, yhteensä n.20 euroa.

 Seppälästä hankin alessa olleet kirsikkakorvikset kolmella eurolla:)

Ja kun paikan päälle pääsin, niin oli ihan sikana porukkaa jonottamassa cosplay-kisan katsomoon. Mä olin aika alkupäässä, odotin kaverin kanssa 40 minuuttia. Lopulta me päädyttiin n. 7 riville istumaan, aika eteen, mutta silti liian kauas, että sieltä olisi saanut hyviä kuvia digikameralla...




Kuvien parhaimmistokin on aika järkyttävää laatua...
 Täällä voit äänestää finalisteista suosikkiasi. Mulla ei valitettavasti oo hyvää kuvaa kuusikosta, mutta noi neljä yksilökuvaan päässyttä kuuluvat siihen.

Kisan jälkeen me mentiin katsastamaan "tori", jossa myytiin sarjakuvia, mangaa ja kaikkea söpöä. Ite ostin yhden mangapokkarin ja kynsikoristeita. Myös Popteen-lehti olisi himottanut, mutta 27 euroa oli vähän liikaa...

Sitten mentiin ottamaan kuvia ulos:)



 Ton hatunkin oon värkännyt ite, huopa maso vaan 85 senttiä, joten ei kovin kallis:)



 Mä ja Venla harjoittelemassa lissuposea... Ei olla kovin taitavia?
 Mä ja Sindy:) Sindy lähti heti kuvien oton jälkeen kohti Espoota, mutta mää ja Venla jäätiin pyöriskelemään paikan päälle. Ja koska meillä oli kauhea nälkä, mentiin Wrong-nuudelibaariin syömään.
 Ite söin Kanamisokeittoa. Ei ollut kovin hyvää, oudon makuinen liemi ja melko tyhjä kokonaisuus:parsakaalia nuudeleita ja kanaa. Oon syönyt aiemminkin samassa paikassa ramenia, mutta uudistuneen ruokalistan myötä annoskin on huonontunut huomattavasti. Venlan kanasiivet ja kanavartaat näytti ja maistu paljon paremmilta...

Ruoan jälkeen kummankaan meistä ei tehnyt vielä mieli lähteä kotiin, joten jäätiin kaupungille shoppailemaan. Mua vähän katottiin oudosti, kun oli minihattu, tekoripset ja kaikki:D

Täydensin vähän tavarakokoelmaani:
Ostin valkoiset sukkahousut alesta! Ihan loistava löytö, tosi kaunis kuvio ja maksoi vaan 3 euroa:)

 Yotsuba!& 6, kynsikoristeita, sekä alus- ja päällyslakkaa.
 Kynsikoristeet oli myös ihana löytö, oon etsinyt pitkään strasseja, fimoja ja muista. Tässä paketissa on kaikki samassa, ja hintaakin oli vaan 2,5 euroa. Cubuksesta ostin Dependin alus- ja päällyslakan, jotka on olleet jo kuukauden ostolistalla...
Kokeilin heti näitä timangeja ja muita, ei kovin kaunista jälkeä:D


10 kommenttia:

  1. vähänkö just helmet noi kynnet :)!! Mut hyi minä :c

    VastaaPoista
  2. Hehei, pakko ny sanoo tähä että Tampere Kupliihan ei perjaatteessa oo cosplay tapahtuma vaan sarjakuva festivaalit c: Ihmiset vaa tykkää tulla sinne cosseissa ja jotenki kaikilla ny on sellane käsitys että solis con.

    Noi sun silmämeikit on muute jotenki tosi suloset ;n; tykkäilen hirveesti ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti:) Ja ihan hyvä vaan kun korjailet, tiesin muuten kyllä, että se on muutakin kuin cosplaykisa:) Mutta muuten en kyllä oo kauheesti perillä tämmösistä asioista:D

      Poista
  3. Söpö asu ja miten osaat teha ton hienon hatun ja hameen ja ton paidan? :)

    VastaaPoista
  4. Siis.. Ootko ees vähä taitava? :D olin kysymäs et mistä noin ihanan hameen saa ja luin ton kuvateksti nii olin sillee wuut :DDD

    VastaaPoista
  5. Kiitos taas teille kaikille kommenteista:)

    VastaaPoista
  6. OMG! Mäkin olin Tampere Kupliissa ja näynkin tossa, ootas... 6:dennessa kuvassa ( tai siis mun punainen hattuni näkyy ( takaapäin )) Olit näyttävästi ihan meijän porukan takana, ku melkein kaikki niistä näkyy kuvassa jotenkin! :D Ou nais :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olitko se pikku ponyo, en muista muita punaisiin pukeutuneita?

      Poista
  7. Saaks kysyä et mistä löysit noi kynsikoristeet?:3 En ainakaan huomannu et tekstis ois mainittu:o

    VastaaPoista
  8. ;--D Haluaisitko tekasta mulle jonkun ihanan röyhelöpaidan ;) Hih juu ihana postaus!

    VastaaPoista